Pohodový treking v centrální části Rottenmannských Taur

2. Vhodné pro psy - ANO
  3. Vhodné pro děti- ANO, ale s dobrou kondičkou

Jarní horská túra v srdci Rottenmannských Taur

Trek začíná hluboko ve středu Rottenmanských Taur, kam jsme dojeli po silnici z města Rottenmann, která vede přes vesnici Oppenberg. Auto jsme zanechali na parkovišti u potoka (bez poplatku).

1. den

Zde také cesta č. 942 opouští údolí a začíná prudce nabírat výšku. Po této cestě jsme nejprve lesem, později po loukách vystoupali na hřeben pod horou Hochschwung. Na lehko jsme vyběhli na vrchol Hochschwung 2 196 m n. m. Výhled z vrcholu je nádherný, ničím nerušený, je vidět celé pohoří. Poté jsme již pokračovali dál po hřebenu směrem na západ. Vystoupili jsme na horu Schattner Zinken a v sedle pod horou jsme postavili stany a zbytek dne jsme se kochali výhledy. Na večer jsme vyběhli na vrchol Seitner Zinken 2 164 m n. m.

2. den

Druhý den jsme pokračovali po hřebeni na horu Schrattner Kogel 2 104 m n. m. Následoval sestup do sedla a poté nepříjemné stoupání na hory Kreuz Kogel 2 109 m n. m. a Breieckkoppe 2 144 m n. m. Z vrcholu se otevřely nádherné výhledy na Schladminské Taury, Dachstein a další pohoří. Z vrcholu jsme prudce sestoupili po cestě č. 902 do sedla.

Zde jsme náš hřeben opustili a odbočili jsme doprava na boční rozsochu, která vedla směrem do údolí Gullinggraben. Po tomto hřebínku jsme došli až pod horu Brenn Kogel. Zde jsme si postavili stany a strávili druhou noc.

3. den

Třetí den znamenal již jen návrat do údolí k autu. Po výstupu na horu Brenn Kogel 1 871 m n. m., která ukončovala tento krátký hřebínek jsme začali sestupovat jižním svahem do údolí. Snažili jsme se sestupovat po loukách, ale orientačně to bylo trochu složité. Nakonec jsme zdárně dosáhli údolí, kde jsme se napojili na cestu. Touto cestou, která vedla podel potoka jsme poté došli zpět na parkoviště k našemu autu.

Středně těžká túra. Většina trasy vede po horských chodnících, v některých případech jsme traverzovali hřeben mimo stezky. Ačkoliv se jedná o hřebenovou túru, je zde značné převýšení mezi jednotlivými vrcholy. Tím pádem to dělá trek celkem náročným, protože s sebou je nutné mít veškeré vybavení v batohu (na treku se nenachází žádná chata).

Vodu je možné nabírat z potoků během výstupu po cestě č. 942. Přímo na hřebeni pramen není. Vodu je možné během cesty nabírat z potoků, které pramení cca 100 výškových metrů pod hřebenem v jižních svazích Rottenmannských Taur.

První noc jsme strávili noc v sedle mezi horami Seitner Zinken a Schattner Zinken. Druhou noc jsme postavili stany na konci boční rozsochy u hory Brenn Kogel. Postavit stan lze takřka kdekoliv na hlavním hřebeni. Jsou zde k tomu vhodná široká sedla.

Na treku jsme vystoupili na tyto vrcholy - Hochschwung 2 196 m n. m., Schattner Zinken 2 156 m n. m., Seitner Zinken 2 164 m n. m., Schrattner Kogel 2104 m n. m., Kreuz Kogel 2 109 m n. m., Breiteckkoppe 2 144 m n. m. a Brenn Kogel 1 871 m n. m.

Po celou dobu treku byla vidět i nejvyšší hora Rottenmannských Taur - Grosser Bössenstein 2 448 m n. m. a další sousední pohoří - Schladminské Taury nebo Dachstein.

Celý přechod je bez problémů. Trek vede po značených stezkách nebo volně po hřebeni. Jediný problematický úsek byl závěrečný sestup do údolí, který jsme vedli volným terénem a byl poměrně prudký.

Na treku se nenachází žádná turistická chata, proto je nutné mít veškeré zásoby sebou.

Pravděpodobně kvůli tomu, že se v Rottenmanských Taurách nachází minimum horských chat (na tomto treku není žádná), je toto pohoří doslova liduprázdné. Takřka s jistotou zde budete sami a budete si moci užívat nerušeného hroského klidu.