Treking v liduprázdných Rottenmannských Taurach

Rottenmannské a Wölzské Taury / Rakousko

17. 07. - 18. 07. 2015

1. 17.7. - příjezd do horského střediska Planner Alm, výstup kolem jezera na horksý hřeben, sestup k jezeru Goldbach See. Koupání a bivak.
  2. 18.7. - od jezera Goldbach See výstup na horský hřeben, výstup na horu Schreinl, sestup zpět na hřeben a přechod na horu Schober Spitze, po hřebeni návrat a sestup k jezeru. Sbalení stanů a výstup zpět na hřeben, sestup z hřebene do střediska k autu, návrat.

Pohodová horská túra v Rottenmannských Taurach přes několik vrcholů

Turistické středisko Planner Alm. Do tohoto střediska vede silnice, která do hor odbočuje asi 5 km za městem Irdning. Silnice kupodivu není zpoplatněna.

1. den

Do horského střediska Planner Alm jsme dojeli odpoledne. Po doplnění zásob vody jsme vyrazili po značené stezce směrem k jezeru Kothütten See. Cesta vedla nejdříve lesem, postupně jsme se dostali mezi kosodřevinu. Jelikož stezka nevede přímo kolem jezera, udělali jsme si krátkou zacházku a u jezera si odpočinuli. (foto) Poté jsme dál pokračovali po značené cestě, která nás dovedla na horský hřeben. Na hřebeni jsme se odpoutali ze značené cesty a po loukách jsme sestoupili k jezeru Goldbach See. (foto) Jelikož bylo vedro, užili jsme si parádní koupel v jezeře. Na břehu jezera jsme postavili stany a strávili zde zbytek dne. V noci přes nás přešla poctivá letní bouřka, ale žádné škody nenapáchala. (foto)

2. den

Ráno jsme poctivě posnídali a vyrazili jsme od stanů kolem jezera směrem k hoře Scheinl. Cesta vedla mimo značené cesty, ale směr byl jasný. Od jezera jsme po loukách vystoupali na hřeben hory Schreinl. (foto) Zde jsme se napojili na značenou cestu, po které jsme pohodlně došli na vrchol hory Schreinl. Po nezbytném fotografování a odpočinku jsme začali sestupovat z vrcholu stejnou cestou. Pokračovali jsme stále po značené cestě a po krásném hřebínku (foto) došli k hoře Karl Spitze 2 097 m n. m. Tu jsme traverzem po stezce podešli a došli jsme do sedla Kalr Scharte. Ze sedla jsme začali stoupat na horu Schober Spitze 2 126 m n. m. Cesta vedla nejprve mezi kosodřevinou. Poté prudce stoupala po louce. Na vrcholu nás čekalo mírné zklamání. Celý vrchol byl totiž pokrytý výkaly od krav. (foto) Výhled byl sice nádherný, ale dlouho jsme na vrcholu nezůstali.

Sestup jsme vedli stejnou cestou jako výstup až k hoře Karl Spitze. Zde jsme se odpojili od značené cesty a sestoupili jsme volným terénem zpět k jezeru Goldbach See. U stanů jsme si pořádně odpočinuli a připravili se na návrat. Od jezera jsme po vyšlapaném chodníčku vystoupali do sedla Goldbach Scharte. (foto) Zde jsme se opět napojili na značenou cestu a po ní jsme sestoupili zpět do horského střediska Planner Alm. Pak již následoval jen návrat do vlasti.

Jednoduchý trek s přespáním u jezera. Vzhledem k výchozímu místu, které leží ve výšce 1 600 m. není hrozné ani celkové převýšení. Většinou vede cesta po stezkách. Jen sestup a výstup k jezeru Goldbach See se šel volným terénem po loukách.

Na treku se nachází poměrně hodně potůčků, ze kterých je možné dobrat vodu. Platí to po oba dva dny. Samozřejmě potoky se nacházejí na úbočí hor, na hřebench žádný pramen není.

Noc jsme strávili na břehu jezera Goldbach See. K jezeru sice nevede žádná oficiální cesta, ale je k němu z hřebene vyšlapaný chodníček.

Na treku jsme vystoupali na tyto vrcholy - Schreinl 2 154 m n. m., Schober Spitze 2 126 m n. m. a Karl Spitze 2 097 m n. m. Během cesty se otevírají krásné výhledy na velkou část pohoří Rottenmannské Taury. Dále je vidět ostrý skalnatý hřeben Grimming a za dobrého počasí i Dachstein.

Na trase se nenachází žádný obtížný úsek. Pouze sestup k jezeru Goldbach See je trošku prudší. Cestu zvládl i 9ti letý klučina a pes.

Vybavení

Na tento trek je potřeba pevná obuv. Trasa vede občas mimo značené cesty. Nutné je oblečení do deště. My jsme noc strávili ve stanech a vařili si na plynových vařičích.

Jediná možnost občerstvení je hned ve středisku Planner Alm. Na treku se nenachází žádná turistická chata, proto je nutné mít veškeré zásoby sebou. U jezera jsme si vařili na plynových vařičích.

Výchozí bod treku je středisko Planner Alm, které leží v horském kotli ve výšce cca. 1 600 m. Do střediska vede silnička, která však není zpoplatněná mýtem. Což nás příjemně překvapilo.

Tip na výlet

V Rottenmannských Taurách se dají dělat krásné přechody v krajině bez lidí. Další takový trek je popsán na našem webu - Pohodový trek v centrální části Rottenmannských Taur