Ledovcová túra na horu Similaun v Ötztálských Alpách

↓ 1966 m

Nastoupané metry: 1966 m
Sklesané metry: 1966 m

1. 21.8. - příjezd do vesničky Vent. Výstup k chatě Martin Busch Haus. Stavění stanů nad chatou u potoka.
  2. 22.8. - výstup do sedla Niederjoch. Po ledovci výstup na horu Similaun. Sestup po ledovci a napojení se na hřeben Marzelkamm. Sestup k chatě Martin Busch H. Návrat ke stanům.
  3. 23.3. - sbalení stanů, sestup k chatě a poté návrat do údolí do střediska Vent. Odjezd domů.

Poctivý treking po ledovci v Ötztálských Alpách

Trek začíná v horském středisku Vent v srdci Ötztáslkých Alp. Parkoviště je hned na začátku vesničky (bez poplatku).

1. den

Do městečka Vent jsme přijeli brzy ráno. Auto jsme nechali na záchytném parkovišti (foto) a ihned jsme vyrazili po značené cestě do údolí Nieder Tal směrem k chatě Martin Busch Haus. Cesta je široká a nebylo výjimkou, že jsme zde potkali i cyklisty na horských kolech. Cesta vede podel potoka a po chvíli se před námi objevil hlavní cíl naší výpravy - hora Similaun 3 606 m n. m. (foto) Širokou cestou jsme asi po 2 hodinách chůze došli k chatě Martin Busch Haus.

Zde jsme se řádně posilnili zlatavým mokem a po odpočinku jsme vyrazili do svahů nad chatu. Z našeho minulého pobytu jsme již věděli, že nad chatou ve svahu je ideální místo pro postavení stanů. (foto) Je zde i potůček, takže je vyřešen problém s doplněním tekutin. Zbytek dne jsme strávili odpočinkem a malými výlety po okolních svazích.

2. den

Brzy ráno jsme sbalili vybavení na ledovcovou túru. Zbytek věcí jsme nechali ve stanech. Napojili jsme se na cestu vedoucí od chaty Martin Busch Haus. a podel potoka Niederjoch Bach jsme začali stoupat širokým údolím vzhůru. Cesta jde nejdříve pozvolně. (foto) Výšku nabírá až těsně pod sedlem. Zde je také první kontakt s ledovcem. Ten se ale dá obejít a do sedla Niederjoch jsme došli bez problémů. Rozhodli jsme se neodpočívat na chatě Similaun Haus a pokračovali jsme směrem k nástupu na ledovec kousek od chaty. Je odtud krásně vidět výstupová cesta po ledovci na vrchol. (foto) Cesta po ledovci byla jasně zřetelná, neboť zde šlo více výprav. Ze začátku je stoupání po ledovci mírné, v závěru je však již velmi prudké a namáhavé. (foto) Po překonání nejprudšího výšvihu na ledovci následuje již závěrečný kamenný hřebínek a vrchol. Výhledy jsou samozřejmě impozantní a my si je náležitě vychutnali. (foto)

Po odpočinku na vrcholu jsme zahájili sestup. Nejprudší část jsme sešli stejnou cestou jako výstup. V místech, kde je již sklon ledovce mírný, jsme odpočili směrem k hřebínku Marzelkamm. Nakonec jsme se i úspěšně napojili na cestu, která začíná u konce ledovce. Po tomto hřebínku jsme začali pomalu sestupovat do údolí. Jsou z něho krásné výhledy na ledovce a štíty Ötztálských Alp. (foto) Hřebínek klesá nejprve velmi mírně. Kousek nad chatou Martin Busch Haus. však stezka v serpentinách padá do údolí velmi prudce. Takto jsme nakonec došli na chatu. Zde jsme si dopřáli pár vychlazených piv a šli jsme zpět ke stanům nad chatou.

3. den

Ráno jsme nikam nespěchali, v klidu si sbalili stany a vyrazili jsme směrem k chatě Martin Busch Haus. Dali jsme si zde poslední pivko a pak již následoval klidný sestup údolím Niedertal do městečka Vent. Po cestě nás opět míjelo velké množství turistů a bikerů, kteří měli namířeno na chatu. Bez problémů jsme došli zpět do Ventu, pobalili věci do auta a spokojeně jsme odjeli směr domov.

Výstup na Similaun je poctivá ledovcová tůra. Po hlavní trase by neměly být trhliny, ale to není nikdy jisté. Je nutné mít kopletní vybavení na ledovec, tj. mačky, úvazky, lano a dobré je mít i cepín. Zároveň je to i dlouhá túra, fyzicky náročná.

S vodou není žádný problém. Je možné ji dobrat na chatě Martin Busch Haus nebo Simmilaun Hütte po cestě, případně v potocích, o které opravdu není nouze.

Obě noci jsme strávili ve stanech. Ty jsme si postavili ve svahu nad chatou Martin Busch Haus. Samozřejmě je možné domluvit si ubytování na této chatě. V sezoně ale bývá často plná.

Na trase jsme vystoupali na tyto vrcholy - Similaun 3 606 m n. m. a Marzelkamm 3 147 m n. m. Z vrcholu hory Similaun jsou fantastické výhledy na celé Ötztálské Alpy, včetně druhé nejvyšší hory Rakouska - Wildspitze.

Vybavení

Pro výstup na horu Similaun je nutné koplet vybavení na ledovec. Stoupací železa, lano, úvazek, dobrý je cepín. My jsme měli i teleskopické hole.

My jsme si vařili na plynových vařičích vlastní pokrmy. Na chatě Martin Busch Haus jsme si dávali jen pivka. Kuchyň je zde ovšem výborná a je možné se zde dobře najíst.

Kousek od sedla Niederjoch se nachází místo, kde byly nalezeny ostatky známého Ötziho. K tomuto místu vede od chaty Similaun Haus cesta.

Tip na výlet

V okolí chaty Martin Busch Hütte je možné vystoupat na okolní vrcholy i po klasických stezkách bez ledovce. Jeden takový výstup je popsán i na našem webu - Výstup na třítisícovku Saykogel