Jarní trek na horu Gamsstein v pohoří Totes Gebirge

2. Vhodné pro psy - ANO
  3. Vhodné pro děti- ANO, ale s dobrou kondičkou

Třídenní trek po zasněženém pohoří Totes Gebirge

Parkoviště v turistickém městečku Hinterstoder, které leží na odbočce z dálnice A9.

1. den

Do městečka Hinterstoder jsme dorazili lehce po obědě. Auto jsme zanechali na parkovišti u hlavní cesty na začátku cesty na Gross Priel. Byla to chyba, měli jsme autem dojet až do závěru údolí k parkovišti u hotelu Hochhaus. My jsme těchto cca 5 km šli po silnici pěšky. U tohoto hotelu jsme odbočili na cestu č.280, kterou jsme začali stoupat. Cesta zkracovala širokou lesní cestu a postupně nás dovedla až nad hranici lesa. Nad salašemi Peterhofer Alm jsme objevili krásnou louku, kde jsme postavili stany.

2. den

Ráno po snídani jsme se napojili opět na cestu č. 280 a kolem salaše Bären Alm jsme vystoupali do sedla Türkenkar Scharte. Poté jsme sestoupili do nádherného údolí potoka Grimming, kolem kterého jsme postupovali dále po cestě č. 209A. Cestu nám velmi ztěžovalo množství sněhu. Po cca 3 km boje se sněhem jsme překročili rozvodněnou říčku a vystoupili na náhorní plošinu k salaším Interhütten Alm. Jelikož kolem salaší bylo jediné místo beze sněhu, postavili jsme zde stany a zbytek dne jsme si užívali nádherné přírody.

3. den

Vzhledem ke krásnému počasí jsme si ráno užívali krajinu v okolí salaší. Návrat do údolí jsme začali nejprve po cestě 209A, ale u odbočky na horu Almkogel jsme se vydali přímo k sedlu Salzsteig Joch. Před sedlem jsme si však udělali odbočku na horu Gammstein 1 994 m n. m., což byla vzhledem k množství sněhu dřina. Z vrcholu se však otevřely nádherné výhledy na okolní hory. Poté jsme sešli zpět do sedla a pokračovali v sestupu. Zde byl jediny opravdový problém na cestě. Sestup je místy exponovaný, zajištěný fixním ocelovým lanem. Nám se podařilo samozřejmě zabloudit, nebot část cesty byla pod lavinou a tak jsme sestoupili do údolí bez cesty lesem. V údolí je již krásná cesta, která nás dovedla zpět k hotelu Hochhaus. Odtud jeden statný člen výpravy doběhl pro auto a dojel pro zbytek výpravy. Pak již následoval návrat do vlasti.

Za normálních okolností pohodová túra, my jsme ji měli ztíženou velkým množstvím sněhu, kterým jsme se museli probíjet. Hlavně sestup do údolí byl problematický, neboť jsme museli přecházet přes spadlou lavinu a ztratili jsme cestu. Do údolí jsme tak sešli volným terénem.

Doplnit vodu můžete takřka během celého treku z potoků. Nejprve v údolí městečka Hinterstoder, druhý den z potoka Grimming a jeho přítoků, kolem kterého vede trasa.

První noc jsme strávili na louce nad salaší Peterhofer Alm. Je odtud opravdu impozantní výhled na Totes Gebirge. Druhou noc jsme přečkali u salaší Innterhütten Alm.

Během trkeu jsme vytoupali na horu Gamsstein 1 994 m n. m. Je zde možnost pokračovat až na horu Almkogel 2 116 m n. m. Celou dobu se nabízejí krásné výhledy na nejvyšší partie pohoří Totes Gebierge - hory Gr. Priel a Spitzmauer.

Za normálních podmínek je túra bezprobémů, my měli ztíženou situaci větším množstvím sněhu, který tál. Proto byl přechod potoků dosti komplikovaný. Jediným těžším místem je sestup ze sedla Salzsteig Joch, kde jsou pro jistotu i fixní ocelová lana.

Kromě výchozího městečka Hinterstoder nepotkáte žádnou horskou chatu. Proto je nutné si vzít zásoby sebou.