Okružní horský trek v Rottenmannských Taurách

2. Vhodné pro děti- ANO
  3. Vhodné pro psy - ANO

Jarní výstup na Bruder Kogel v Rottenmannských Taurách

Parkoviště při ústí značené cesty č. 941 na silnici vedoucí od městečka Hohentauren, asi 4 km za tímto městečkem.

1. den

Na parkoviště za obcí Hohentauren jsme přijeli pozdě v noci. Proto jsme přespali přímo u auta na parkovišti. Ráno jsme vyrazili po značené cestě č. 941 směrem do hor. Cesta vede nejprve po široké polní cestě, poté se jde lesem. Postupně jsme začali nabírat výšku a po opuštění lesa je stoupání již velmi prudké. Zároveň se ale otevírají nádherné výhledy na Ennstálské Alpy. Zároveň je vidět i dnešní hlavní cíl - vrchol Bruder Kogel. Cesta na vrchol nám ale ještě zabrala čas. Stezka nás vedla po hraně hřebenu a bez probémů jsme takto došli na vrchol hory Bruder Kogel 2 299 m n. m. Na vrcholu jsme potkali i několik dalších turistů, což neni v těchto končinách tak obvyklé.

V dalším průběhu treku jsme však měli definitivně hory jen pro sebe. Opustili jsme totiž vrchol a mimo značnou cestu jsme pokračovali k hlavnímu hřebeni Rottenmanských Taur. Zde sice už není značení, ale je zde vyšlapaný chodník a hřebínek je široký. Takto jsme přešli horu Schüttner Kogel 2 170 m n. m. Tempo bylo pomalé, neboť bylo velké vedro a my nikam nechvátali. Nakonec jsme vzdali i původní plán, tedy napojení na hlavní hřeben Rottenmannských Taur. Původně jsme chtěli dojít na horu Zinken Kogel, ale zůstali jsme u hory Steinwand Kogel a postavili jsme zde stan. Zbytek dne jsme se jen váleli a kochali se výhledy na hory kolem nás.

2. den

Ráno jsme si od stanů vychutnali východ slunce a první paprsky v Rottenmanských Taurách. Po sbalení stanu jsme začali pomalu sestupovat z hřebene. Vyšlapaná stezka vedla přímo z vrcholu Steinwand Kogel 2 132 m n. m. do údolí. Celý sestup se před námi vypínala hora Grosser Bössenstein. U hory Gamshöhe jsme začali prudce klesat. Nejprve po loukách, postupně jsme se dostali do pásma lesa. Zde již byl sestup velmi prudký.

Nakonec jsme se v údolí napojili na značenou cestu č. 941 v údolí. Touto cestou jsme se poté vydali zpět k autu. Cesta je široká a údolí až kýčovitě rakouské, plné roztomilých krav. Po cca 5 km pohodové chůze jsme byli zpět na parkovišti u auta a následoval návrat domů.

Nenáročná túra z části po stezkách, z části po horském hřebeni. Jediná menší komplikace byl prudký sestup mimo značené stezky po loukách do údolí. Na treku nejsou žádné exponované nebo technicky náročné úseky.

Na treku se nacházejí potoky, ze kterých lze vodu nabrat. Nacházejí se ovšem jen v údolí a ve svazích hor. Na hřebeni žádný pramen není.

Noc jsme strávili ve stanu na hřebeni pohoří poblíž vrcholu Steinwand Kogel.

Na trase jsme vystoupili na tyto vrcholy - Bruder Kogel 2 299 m n. m., Schüttner Kogel 2 170 m n. m., Steinwand Kogel 2 132 m n. m. a Gamshöhe 2 028 m n. m. Po celou dobu cesty se otevíraly výhledy na Ennstálské Alpy, Seckauské Taury a samozřejmě Rottenmannské Taury, kterým vévodila hora Grosser Bössenstein.

Jediný lehčí problém byl sestup do údolí Pölsen. My jsme se rozhodli pro přímý sestup po loukách, který byl velmi prudký, zvláště napojení na lesní cestu bylo lehce adrenalinové, neboť cesta je nově vybagrovaná a ze stráně nad ní byl prudký sráz na cestu.

Na trase není žádná chata, tak je nutné mít veškeré zásoby jídla sebou. Večer jsme si vařili na plynových vařičích u stanu.