Treking na těžko v malebném pohoří Wölzské Taury

↓ 2084 m

Nastoupané metry: 2084 m
Sklesané metry: 2084 m

1. 21.6. - výstup z parkoviště na horu Jauriskampl, po hřebenech výstup na horu Hohenwart. Sestup z hory na hřeben. Přechod pod horu Breiteckkoppe. V sedle nocleh.
  2. 22.6. - ráno sestup k jezeru Moar See. Výstup na horský hřeben nad údolím. Postup po hřebeni k hoře Hainzl-Wasser Kogel. Sestup do údolí a návrat k autu.

Dvoudenní okružní horská túra ve Wölzských Taurách

Trek začíná na posledním záchytném parkovišti v dolině Hinterwinke ve Wölzských Taurách. Cesta do tohoto údolí vede od městečka Pöls, které leží poblíž města Judenburg.

1. den

Na parkoviště v údolí Hinterwinke jsme přijeli pozdě v noci. Vzhledem k lehkému dešti, který nás přivítal jsme postavili vedle auta stan a spokojeně jsme usnuli. Ráno jsme dobalili věci, pořádně se nasnídali a vyrazili do hor. Výstupovou trasu jsme zvolili mimo značené cesty. U parkoviště jsme přešli na druhou stranu potoka a začali jsme širokou lesní cestou stoupat do svahu hory Jauriskampl 2 064 m n. m. Touto cestou jsme vystoupali takřka až k hranici lesa. V místech, kde již byl vidět horský hřeben jsme opustili cestu a začali jsme alpskými loukami stoupat vzhůru. (foto) Bez problémů jsme takto došlii na horu Jauriskampl. Na vrcholu jsme se napojili na značenou stezku a po hřebínku jse přešli na horu Klein Hansl 2 217 m n. m. (foto) Zde jsme začku opět opustili a pokračovali jsme po vyšlapané stezce směrem k hoře Gross Hansl. Tuto horu jsme traverzem podešli a napojili jsme se na hřebínek Pölseck. Sice nejprve vypadal neschůdně, ale ze západní strany je vyšlapán chodníček v travnatém svahu (foto) a tak jsme bez problémů došli do sedla Pölseck Joch. V sedle jsme se napojili opět na značený chodník a vystoupali jsme po něm na horu Hohenwart 2 363 m n. m. (foto)

Z vrcholu jsme přešli po hřebeni na horu Eiskar Spitze 2 350 m n. m. a horu Schönfeld Spitze 2 202 m n. m. Poté začala cesta klesat na krásný horský hřeben, kterým jsme se začali přibližovat k hoře Breiteckkoppe. Před horou Gang Kogel jsme doplnili zásoby vody (foto) a v sedle pod horou Breiteckkoppe jsme postavili stan. Večer jsme si ještě vyběhli na vrchol Breiteckkoppe. (foto)

2. den

Ráno jsme opět opustili značenou cestu a ze sedla jsme sestoupili k jezeru Moar See. (foto) V jezeře jsme se i vykoupali a vystoupali jsme na krásný hřebínkek nad jezerem a údolím. Z tohoto hřebene jsou nádherné výhledy na okolní hory. (foto) My jsme pokračovali až na horu Hainzl- Wasser Kogel. Zde jsme hřeben opustili po alpských loukách, které byly krapet prudší jsme sestoupili do údolí Hinterwinkel. (foto) Menší problém byl, že jsme sestoupili přímo do výběhu opravdu zvědavých krav. Ale nakonec jsme s úspěchem výběh opustili a po široké polní cestě jsme se vrátili na parkoviště k autu.

Klasický trek na těžko v horách. Trasa vedla z části po značených cestách, z části ve volném terénu. Technicky však byly všechny úseky bez probémů, ne cestě není žádný nebezpečný úsek.

První den lze vodu nabrat na začátku treku v potoce. Další pramen jsme objevili podvečer těsně pod hřebínkem u hory Gang Kogel. Druhý den jsme doplnili zásoby u potůčku u jezera Moar See.

Po nočním příjezdu jsme strávili noc ve stanu na parkovišti. V horách jsme postavili stan těsně pod hřebínkem u hory Breiteckkoppe.

Na trase jsme zdolali tyto vrcholy - Jauriskampl 2 064 m n. m., Klein Hansl 2 217 m n. m., Hohenwart 2 363 m n. m., Eiskar Spitze 2 350 m n. m., Schönfeld Spitze 2 202 m n. m., Gang Kogel 2 069 m n. m., Breiteckkoppe 2114 m n. m. a Hainzel-Wasser Kogel 2 002 m n. m. V průběhu treku se otevírají stále nové výhledy snad na všechny hory pohoří Wölzské a Rottenmannské Taury.

Ačkoliv část treku jde mimo značené stezky, je celá trasa bez problémů. Nejsou zde žádné nebezpečné úseky. Trošku prudší byl závěrečný sestup do údolí, ale šlo se po alpských loukách a dalo se bezpečně traverzovat.

Vybavení

Pro toulky v těchto horách je nutné kompletní vybavení do hor, včetně stanu a věcí na nocleh. Chaty zde nenajdete.

Na trase není žádná horská chata, veškeré jídlo jsme měli v batozích. Vařili jsme si na plynových vařičích.

Tato část Alp je opravdu pravý ráj pro trekaře a milovníky nedotčené přírody člověkem. Hory jsou liduprázdné, protože je zde minimum horských chat. Příroda je ovšem úchvatná.

Tip na výlet

Trasa tohoto treku vede i přes horu Breiteckkoppe. Ta leží na hranicích Rottenmannských a Wölzských Taur. Přechod této hory lze i ze strany Rottenmannských Taur. Tato trasa je popsána na našem webu - Pohodový treking v Rottenmannských Taurách.