Výstup na krásnou horu Grosser Bössenstein 2 448 m n. m.

Rottenmannské a Wölzské Taury / Rakousko

Jaro

08. 06. - 09. 06. 2007

Turistická mapa Rottenmannské Taury

1. Vhodné pro děti- ANO
  2. Vhodné pro psy - ANO, ale s lehkými problémy
  3. Přelidněnost - střední

Dvoudenní jarní trek v Rottenmannských Taurách

Trek začíná na parkovišti u salaší Scheibel Alm ve východní části Rottenmannských Taur ve Vysokých Taurách. Autem je sem možné dojet po placené mýtné cestě z vesničky Hohentauren. Tato vesnička leží na odbočce z města Trieben směrem na jih.

1. den

Po příjezdu po mýtné silničce k salaším Scheibel Alm jsme se vydali k chatě Edelraute Hütte. Zde jsme si dali malou odbočku ke krásným jezerům Grosse a Kleine Schebelsee. Poté jsme již začali stoupat po značené cestě Langmannweg směrem k vrcholu Grosser Hengst 2 159 m n. m. Výstup na vrchol od chaty trval asi 1,5 hod. pohodové chůze. Kousek za vrcholem jsme se rozhodli, že zbytek dne si užijeme kocháním se výhledy na okolní hoty a postavili jsme zde stan.

2. den

Ráno jsme si užili nádherný východ slunce a po snídani jsme pokračovali po hřebeni na vrchol Klein Bössenstein. Zde jsme se napojili na cestu R1, která nás přes sedlo dovedla až na vrchol Grosser Bössensteinu 2 448 m n. m. Z vrcholu lze jednoduše sejít zpět k chatě.

My jsme se však rozhodli pokračovat po hřebeni směrem na sever. Nejprve jsme prudce klesli do sedla a poté za pomoci fixních ocelových lan přešli na vrchol Sonntagskar Spitze. Tato část cesty bylo jediné těžší místo celého přechodu. Z vrcholu jsme pokračovali asi 500 metrů dál po hřebeni. Poté jsme začali sestupovat po cestě č. 944a k jezeru Gefrorener See. Od jezera jsme se pohodlnou stezkou vrátili k chatě Edelraute Hütte a odtud zpět k autu na parkovišti.

Středně těžká túra po horských chodnících. Jen při přechodu hřebene z Grosser Bössensteinu na sever je část cesty vedena v skalnatém terénu. Zde jsou k dispozici i ocelová lana s mírně exponovanými úseky (pro zkušeného trekaře nic obtížného).

Vodu lze získat na horské chatě Edelrautte Hütte, případně ve výše položených potocích (u chaty se pasou krávy, takže vodu nabírat určitě výše). Na hřebeni žádný pramen není. Na oba dva dny jsme měli tři litry vody na osobu.

Noc jsme strávili ve stanu na hřebeni hory Grosser Hengst 2 159 m n. m. Jestliže nechcete bivakovat na hřebeni, což pro skvělé ranní i večerní výhledy vřele doporučujeme, je možné ubytování na chatě Edelraute Hütte.

Na trase jsme vystoupili na tyto vrcholy - Grosser Bössenstein 2 448 m n. m., Gr. Hengst 2 159 m n. m., Kleiner Bössenstein 2 395 m n. m., Sonntagskar Spitze 2 350 m n. m.

Během treku se otevírají krásné výhledy na okolní hoské skupiny - Seckauské Taury, Ennstálské Alpy a také Dachstein.

Jediná techničtější pasáž je spojovací hřebínek mezi horami Grosser Bössenstein a Sonntagskar Spitze. Je mírně exponovaný a místy zajištěný ocelovými lany.

Najíst se můžete na chatě Edelraute Hütte, my jsme si vařili na plynových vařičích z vlastních zásob, na chatě jsme si dali pivko.