Výstup na Grosser Knallstein v pohoří Schladmingské Taury

2. Vhodné pro děti- ANO
  3. Vhodné pro psy - ANO

Dvoudenní jarní trek ve Schladmingských Taurách

Parkoviště v obci St. Nikolai, která leží na silnici L704 přetínající celý horský masiv Schladmingských Taur. Odbočka na tuto silnici je v obci Stein an der Enns.

1. den

Hora Grosser Knallstein 2 599 m n. m. se vypíná vysoko nad údolím ve východní části Schladminských Taur. Pro nástup na tuto horu jsme si vybrali vesničku St. Nikolai. Po večerním příjezdu na místo jsme přečkali noc ve stanu u auta.

Ráno nás zdržela poctivá bouřka, takže jsme vyrazili na trek s lehkým zpožděním. Cesta z vesnice vede po široké polní cestě, označené č. 791. Při vstupu do lesa značka opouští širokou cestu a začali jsme stoupat po stezce. Takto jsme postupně přešli mezi kosodřevinu a dostali jsme se k jezerům Untere a Obere Klafter See. Od jezer cesta dál prudce stoupá mezi skalami a kosodřevinou, ale stále se jedná o bezpečnou stezku.

Po vystoupání dalších cca 400 výškových metrů jsme došli k nádherně položenému jezeru Weissen See. Ačkoliv jsme přišli k jezeru poměrně brzy, rozhodli jsme se, že zde postavíme stany. Zbytek dne jsme strávili obhlídkou okolí jezera a odpočinkem.

2. den

Ráno jsme si přivstali, abychom si užili východ slunce. Veškeré věci jsme nechali ve stanech a na lehko jsme vyrazili k vrcholu hory. Cesta prudce stoupá, ale zároveň se otevírají nové výhledy, které motivují k výstupu. Po zhruba hodině stoupání jsme dosáhli vrcholu Grosser Knallsteinu 2 599 m n. m. Z vrcholu je krásně vidět Dachstein, Schladminské i Rottenmannské Taury a další okolní hory.

Z vrcholu jsme se vydali zpět ke stanům, které nám mezitím trochu poničil vítr. Poté jsme sbalili stany a vydali se zpět dolů do údolí. Cesta byla shodná s výstupovou a tak jsme bez problémů plni krásných zážitků došli zpět do vesničky St. Nikolai k autu. Poté již následoval návrat do vlasti.

Středně těžká túra, trasa vede po vysokohorských stezkách. Jediný problém je celkové převýšení cca 1 500 m. Nenacházejí se zde žádné nebezpečné úseky.

Vodu je možné brát z potoků u jezer Obere a Untere Klafter See, případně z potoku u jezera Weissen See.

Noc jsme strávili ve stanech u jezera Weissen See. Nikde jsme výslovný zákaz bivakování neviděli. Jelikož Schladmingské Taury nejsou Národním parkem a leží v přírodním parku Sölktäler, je zde legální možnost bivakovat ve stanech.

Z vrcholu Grosser Knallstein 2 599 m n. m. se otevírají krásné výhledy na Dachstein, Schladminské Taury nebo Rottenmannské Taury.

Jedná se o bezprobémový trek po vysokohorských stezkách. I vrcholové partie hory nenabízejí žádné nebezpečí. Cesta na vrchol Grosser Knallstein je dobře značená.

Na trase není žádná chata, tak je nutné mít veškeré zásoby jídla sebou. My jsme si vařili na plynových vařičích.

My jsme se rozhodli, že výstup na horu Grosser Knallstein rozdělíme na dva dny s přespáním u jezera Weissen See. Je ale možné celou trasu zvládnout za 1 den. Jedná se o náročný podnik na celý den s převýšením cca 1 500 metrů, ale pakliže vás tlačí čas, jde to i tímto způsobem. My si chtěli užít krásy hor a nikam jsme nespěchali.