Okružní třídenní trek v pohoří Hochschwab

Hochschwab / Rakousko

Podzim

26. 10. - 28. 10. 2013

↑ 2002 m

↓ 2002 m

max. 2003 m n.m.

Nastoupané metry: 2002 m
Sklesané metry: 2002 m

1. 26.10. - příjezd po mýtné silnici do údolí Tragöss Tal. Výstup do sedla Laming Sattel. Pokračování cesty směrem k hoře Frauenmauer, návštěva jeskyně. Pokračování cesty k salaším Pfaffing Alm. Bivak za salašemi.
  2. 27.10. - doplnění zásob vody v potoce. Výstup na horu Brandstein, sestup zpět na planinu. Pokračování cesty k salaším Sonnschien Alm. Odpočinek s pivkem u chaty. Začátek sestupu do údolí. Stavění bivaku 1km za salašemi.
  3. 28.10. - dokončení sestupu do údolí, návrat k autu na parkovišti. Odjezd.

3. 28.10. - dokončení sestupu do údolí, návrat k autu na parkovišti. Odjezd.

Nenáročná túra v západní části v pohoří Hochschwab

Putování v krásném pohoří Hochschwab jsme začali v širokém údolí Tragöss Tall. Sem vede placená mýtná silnice z vesničky Tragöss-Oberort. Poplatek za vjezd je minimální. Autem jsme dojeli až na parkoviště u ústí doliny Laming Graben.

1. den

Od parkoviště vede široká lesní cesta č. 872, kterou jsme začali stoupat do hor. Cesta je dobře značená a vede nejprve lesem. Prudší stoupání je těsně před opuštěnim lesa. Chvilka odpočinku se naskytla na krásné planině. (foto) Poté ovšem začalo prudké stoupání do sedla Laming Sattel. Ze sedla jsme pokračovali po stezce traverzem do sedla Hirschegg Sattel. Zde se nachází pramen vody. Velmi doporučuji doplnit zásoby, další voda byla až druhý den.

My jsme pokračovali po značené stezce č. 805 směrem k hoře Frauenmauer 1 827 m n. m. Pod touto horou nás čekalo překvapení v podobě obrovské jeskyně Frauenmauer-höhle. (foto) Tato jeskyně je volně přístupná. My jsme se po několika desítkách metrů v jeskyni otočili zpět, ale jeskyně dál pokračovala velkými chodbami do tmy. Po opuštění jeskyně jsme vystoupali do sedla Bärenloch Sattel. Od této chvíle jsem se prakticky ocitli na náhorní plošině Hochschawbu. Cesta vedla klikatě mezi kosodřevinou a dovedla nás až k salaším Pfaffing Alm. (foto) Kousek za salašemi jsme postavili stan a strávili zde první noc.

2. den

Ráno jsme po snídani vyrazili směrem k hoře Brandstein 2 003 m n. m. Asi po 1 km chůze jsme narazili na potůček, takže jsme ihned doplnili zásoby vody. Cesta na horu Brandstein pokračovala nejprve mezi kosodřevinou. Pod skalním stupněm jsme nechali batohy a dál již pokračovali na lehko. Překonali jsme skalní stupeň po stezce. Celou dobu nás pozorovala rodinka kamzíků. Za skalním stupněm jsme se ocitli na širokém hřebeni, (foto) kterým jsme jednoduše vystoupali na vrchol hory Brandstein. (foto)

Po odpočinku a nezbytném focení jsme sestoupili stejnou cestou zpět k batohům. Cesta vedla dál kosodřevinou. Přes sedlo Androthtörl jsme přišli k salaším Androth Alm. Dál jsme pok račovali po cestě č. 801 až jsme došli na planinu Sonnschienalm. (foto) Ačkoliv již bylo mimo sezonu, byla zde otevřená hospůdka. Sice měli jen lahvové pivko, ale i tak to byla zasloužená odměna. Zbytek dne jsme strávili u chaty a na večer jsme začali sestupovat po cestě č. 836 do údolí. Asi 1 km za salašemi jsme u cesty postavili stan.

3. den

Brzy ráno jsme pokračovali dolů do údolí. Je možné sejít širokou cestou, která se klikatí, nebo je možnost seběhnout po stezkách, které serpentiny zkracují. My se rozhodli pro druhou variantu. Sice občas bolela stehna, ale nakonec jsme byli na parkovišti u auta velmi rychle. Poté již následoval návrat domů.

Krásná túra v nižších partiích pohoří Hochschwab. Celou dobu se jde po značených stezkách. I výstup na horu Brandstein je po širokém hřebeni. Jediný probém je velký batoh, neboť veškeré vybavení je nutné mít sebou. Na trase se nachází chata až v závěru.

Vodu lze nabrat na několika místech treku. První možnost je hned na začátku v údolí Laming Graben, kde teče potůček. Další možnost je pramen v sedle Hirschegg Sattel. Poté je však možné nabrat vodu až v potoku Fobis Bach pod horou Brandstein. Další možnost nabrat vodu je až u salaší Sonnschien Alm.

První noc jsme strávili v bivaku kousek za salašemi Pfaffing Alm. Druhou noc jsme stavěli stan za salašemi Sonnschein Alm u cesty do údolí Tragöss Tal.

Z vrcholu hory Brandstein 2 003 m n. m. se otevírají krásné výhledy na pohoří Hoschschwab na východě a pohoří Ennstálské Alpy na západě.

Na trase se nenachází žádné nebezpečné úseky. I výstup na horu Brandstein je po širokém hřebenu. Většinu cesty se jde po stezkách mezi kosodřevinou.

Vybavení

Pro tento trek je potřeba kompletní vybavení do hor. Kvalitní oblečení, pevné boty. Na přespání stan, spacák. Vařili jsme si na plynových vařičích.

Jediná možnost k občerstvení je až na salaších Sonnschein Alm, kde je příjemná hospůdka. My jsme si na treku vařili sami na plynových vařičích.

Trasa vede také kolem jeskyně Frauenmauer höhe. Tato jeskyně je volně přístupná. My jsme šli několik desítek metrů a stále zdaleka nebyl konec. Je nutné mít kvalitní baterku. Návštěva jeskyně opravdu stojí za to. Mýtná silnice do údolí stála 3,5 Euro za dva dny.

Tip na výlet

Pohoří Hochschwab je možné navštívit v jakémkoliv ročním období. Zimní trek v tomto pohoří je popsán i na našem webu - Zimní treking na Hochturm