Přechod východní části pohoří Hochschwab

1. Vhodné pro děti- ANO
  2. Vhodné pro psy - ANO
  3. Přelidněnost - minimální

Lehký třídenní okružní trek po hřebeni Hochschwab

Parkoviště nad vesnicí Seewiesen v sedle Seeberg Sattel, které leží na spojovací silnici mezi městy Mariazell a Kapfenberg.

1. den

Po ranním příjezdu na parkoviště nad osadou Seewiesen jsme se vydali po značené cestě č. 855, která překoná stěnu pohoří Hochschwabu a dostala nás až na jeho náhorní plošinu.

Cesta dál pokračuje pohodlně po vysokohorských loukách a je čistě na vás, zda si vyberete nějaký vrchol k zdolání, nebo půjdete pohodlně dál po stezce. Bez sebemenších problémů jsme takto došli až ke křížení cest č. 853 a 850 pod horu Hutkogel. Zde jsme postavlili stan.

2. den

Druhý den jsme pokračovali po cestě č. 853 k chatě Schiestl Haus a odtud jsme vyběhli na nejvyšší vrchol celého pohoří Hochschwab, stejnojmenou horu Hochschwab 2 277 m n. m. Výhled je opravdu nádhrený, ničím nerušený. Za dobrého počasí je vidět i Dachstein.

Z vrcholu jsme sešli zpět k chatě Schiestl Haus a pokračovali v sestupu po cestě Graf Meran Steig, která nás dovedla do krásného horského kotle Obere Dull witz. Po pohodlné cestě jsme došli na chatu Voistahler Hütte,kde jsme si dopřáli odpočinek. Poté jsme pokračovali v sestupu směrem k Seewiesen a na začátku louky v údolí jsme postavili stan.

3. den

Ráno jsme jen došli pohodlnou cestou v údolí do vesnice Seewiesen. Jeden člen skupiny nalehko vyběhl pro auto na parkovišti nad vesnicí a dojel pro zbytek skupiny do vesnice. Poté již následoval návrat do České republiky.

Klasický přechod pohoří na těžko (spacáky, stany, jídlo, voda, oblečení) po horských stezkách a alpských loukách. Není zde žádný technicky obtížný úsek.

Voda na hřebeni nikde není, jediná možnost nabrání vody je na chatách Schiestel Haus a Voisthaler Haus.

První noc jsme postavili stan na úpatí hory Hutkogel, druhou noc jsme strávili na louce v údolí vedoucí zpět do vesnice Seewiesen.

Během naší cesty jsme zdolali tyto vrcholy - Krautgarten Kogel 1 988 m n. m., Severin Kogel 2 030 m n. m., Hutkogel 2 035 m n. m. a  Hochschwab 2 277 m n. m.

Hlavně z vrcholu Hochschwab se otevírají nádherné výhledy na okolní horské skpiny - Ennstálské Alpy, Seckauské Taury a také Dachstein. Na východě je možné zahlédnout Veitschalpe, Raxalpe a Schneealpe.

Na trase není žádný nebezpečný úsek. Cesta je vedena bezpečně po stezkách nebo alpských loukách. Prudší je jen sestup do horského kotle Obere Dullwitz, ale i tato část cesty je bez problémů.

Horské chaty Schiestl Haus a Voisthaler Hütte v sezoně nabízejí bohatý jídelní lístek, my jsme se spokojili s vařením u stanu.

Pohoří Hochschwab je evropsky významná lokalita výskytu kamzíků. Je takřka nemožné je nepotkat.