Výstup na horu Hochwildstelle ve Schladmingských Taurách

2. Vhodné pro psy - NE
  3. Přelidněnost -malá

Dvoudenní vysokohorský výstup kolem jezera Riesachsee v Nízkých Taurách

Parkoviště na konci dlouhého údolí Untertal. Do údolí vede silnice z města Schladming.

1. den

Na parkoviště jsme přijeli pozdě odpoledne a vyhnuli jsme se tak silným bouřkám, které se právě horami prohnali. Výstup od auta jsme zvolili kolem atraktivních vodopádů (foto) , ačkoliv k jezeru Riesach See je možné jít i po široké lesní cestě. Na tuto cestu jsme se asi v polovině výstupu napojili a došli jsme pohodlně ke kouzelnému jezeru Riesach See. (foto)

Pokračovali jsme kolem jezera a u salaší Kerschbaumer Alm jsme širokou cestu opustili a začali prudce stoupat. Tato část výstupu je asi nejnáročnější. Stezka vede lesem až k salaším Neue Alm. (foto) Od salaší jsme pokračovali až pod jezero Wildloch See, kde jsme postavili stan a strávili zde noc.

2. den

Brzy ráno jsme se vydali od stanu po značené cestě do sedla Neuealm Scharte. Ze sedla jsme pokračovali ve výstupu na hřebínek hory Kleine Wildstelle. Přešli jsme poměrně vzdušný hřebínek (foto) a ocitli se u paty hory Hochwildstelle. Ačkoliv z dálky hora vypadá nepřístupně, je zde stezka na vrchol. Je ovšem velmi prudká ve skalním terénu a občas jsou zde instalovány skoby k ulehčení výstupu. Nakonec jsme úspěšně vystoupali na vrchol.

Bohužel byl velký opar a velká oblačnost, tak jsme si nemohli vychutnat výhledy. (foto) Po chvilce jsme tedy sestoupili zpět. Cesta vedla stejně jako výstup. U stanu jsme dobrali vodu, sbalili věci a pokračovali v sestupu. Kolena bolela, ale šlo se rychle a brzy jsme byli u jezera Riesach See. Poté jsme pokračovali po stejné cestě opět kolem vodopádu zpět k autu na parkoviště.

Tip na výlet

Ve Schladmingských Taurách je možné absolvovat mnoho krásných výstupů. Jeden z nich najdete i na našem webu - Výstup na Grosser Knallstein

Výstup na horu Hochwildstelle je poměrně náročný na fyzičku. Převýšení z údolí je velké a z větší části se jde s těžkým batohem. Další komplikaci může způsobit závěrečná část výstupu na vrchol hory, neboť se jde v prudkém skalním terénu a velmi často je nutné použít k výstupu ruce. Na cestě je i hodně pomocných kramlí, které pomáhají k výstupu. Nedoporučuji tento výstup lidem, kteří mají strach z výšek, neboť hřebínek k hoře Hochwildstelle je vzdušný a na obě strany padá několikaset metrovými stěnami do údolí. Výstup není vhodný ani pro psy, neboť výstup je veden ve skalách a občas je nutné lehké lezení.

Po cestě je velké množství malých potůčků, ze kterých je možné dobírat vodu. My jsme využili potůčky u jezera Wildloch See.

Noc jsme strávili ve stanu kousek pod jezerem Wildloch See. Jedním z důvodů byl dostatek vody v okolí.

Za dobrého počasí je z vrcholu hory Hochwildstelle 2 747 m n. m. výhled na nejvyšší partie pohoří Schladmingské Taury, včetně nejvyšší hory Hochgolling. Na severu je možné vidět celý masiv Dachsteinu.

Výstup na horu Hochwildstelle vyžaduje odolnost proti závratím, neboť hřebínek hory Kleine Wildstelle padá na obě strany do údolí několika set metrovými srázy.

Závěrečný výstup na vrchol hory Hochwildstelle je velmi prudký a musejí se používat i ruce. Hrozí zde pád kamenů od lezců nad vámi. Pro usnadnění jsou na několika místech instalovány kramle.

Vybavení

Pro výstup na Hochwildselle je nutné mít klasické oblečení do hor - pevné boty, kvalitní oblečení včetně nepromokavé bundy. Vzhledem k velkému převýšení se hodí i teleskopické hole. Není nutné mít žádné jistící vybavení.

Občerstvení je možné na salaších u jezera Riesach See. V horní části výstupu již žádná chata není, proto je nutné mít vlastní zásoby.

Výstup z parkoviště k jezeru Riesach See zpestřuje krásný několika stupňový vodopád. Celkově měří asi 70 metrů. V horní části je možné na vlastní nebezpečí absolvovat stezku Alpinsteig Wilde Wasser, která vede kolem vodopádu po žebřících a lávkách.

Parkoviště na konci údolí Untertal je zpoplatněno 5 Euro na den, 10 Euro na 3 a více dní.